onsdag 21 november 2007

Feber.


Det kan knappast ha undgått någon att det råder total krassefeber i världen just nu. Eller i alla fall här på Sydsvenskan. Eller i alla fall på annonsavdelningen...

Hursomhelst. Vad har då krasse med fotboll att göra undrar ni? Jo, det ska jag berätta.

Förra onsdagen skulle respektive och undertecknad gå till Möllan och köpa lite julklappar till respektives styvfar. (Man kan få jävligt många julklappar för 200 spänn på Möllan). Vi gick in i den eminenta arabiska butiken UNIKT PRIS på Bergsgatan. Allt för 10:-. "OBS! styck" står det på skyltfönstret för att inte någon snål jävel ska tro att dom kan få hela butiken för 10 spänn.

Vi gick runt och kollade in allköns prylar och grejjor när jag plötsligt lägger ögonen på en fotbollsfigur i lera. Något i mitt undermedvetna gjorde att jag var tvungen att kolla in boxen lite närmre. Den asiatiska texten på boxen var inte direkt informativ. Inte för en snubbe från Nydala som har svenska, engelska och TV-danska som meriter på sitt CV.

Men jag kunde ändå inte riktigt slita mig från boxen. Jag vände på boxen för att se om det stod någon info på engelska. Eller TV-danska. Icke. Men...... då plötsligt fattade jag! Döm om min förvåning när jag insåg att huvudet på fotbollsfiguren var ihåligt och i huvudet låg en liten säck med krasse-frö! "Jaha" tänker ni och för just nu muspekaren upp mot "Bokmärken - naket" men STOPP!

Tanken med krassen är att man ska kunna göra sina egna frisyrer på liraren. Precis som Beckham, Chippen och Tore Cervin. Och det tar aldrig slut! Den här hamnar i min egna jul-kasse tänkte jag. Respektives styvfar får nöja sig med ett tänstickspaket "Made in Pakistan" och en spansk råttfälla.

Respektive tyckte naturligtvis att det var ett onödigt slöseri med 10 spänn men jag gav mig inte. Inte blev det bättre av att Krasse-liraren tydligen hade stått på "fin-hyllan" och gick loss på 20 riksdaler. Prutning var det inte tal om på UNIKT PRIS.

Hem kom den i alla fall och nu står den här på mitt skrivbord på jobb och väntar på sin första frisyr....

Inga kommentarer: